سمپاشی تمام مناطق  تهران

سمپاشی تمام مناطق  تهران

سمپاشی تمام مناطق  تهران :: سلامت شهر و رفاه شهروندان و فضای سبز را باید جدی گرفت. استفاده از سموم دفع آفات شیمیایی به طور گسترده ای در سمپاشی های هوایی شهری برای کنترل پشه های شهری و کاهش سطح برخی از آفات یا حشرات حامل بیماری انجام می شود برخی از شایعترین آفات موجود شته ها ، سوسک های ، پروانه و جوندگان هستند سموم دفع آفات محصولی است که برای کنترل یا از بین بردن این آفات استفاده می شوند و شامل علف کش ها ، حشره کش ها ، قارچ کش ها و جونده کش ها و همچنین علف های هرز  است.

همچنین ممکن است از سموم دفع آفات برای کنترل آلودگی آفات در داخل ساختمانها یا سازه ها یا جلوگیری از خراب شدن مناظر استفاده شود. امروزه بیش از 500 گونه از حشرات و کنه ها وجود دارند که در برابر برخی از انواع سموم دفع آفات مقاوم هستند. در نتیجه افزایش مقاومت، کشورها شروع به استفاده از محصولات بیشتر، ترکیب سموم دفع آفات، افزایش کاربردها یا جایگزینی جایگزین های سمی تر کردند. بعضی اوقات این مواد شیمیایی برای انسان مضر هستند. میلیون ها نفر در تهران زندگی می کنند. این افراد در معرض خطر سموم دفع آفات هستند که به طور گسترده در مدارس شهری ، خانه ها و مراکز مهدکودک مورد استفاده قرار می گیرند تا بتوانند ، موش ها و سایر گیاهان و آفات را کنترل کنند.

پیشنهاد مطالعه :سمپاشی در تهران 

کودکان در برابر سموم دفع آفات بسیار آسیب پذیر هستند. به دلیل بازی نزدیک به زمین ، رفتار دست به دهان و الگوهای منحصر به فرد رژیم غذایی ، کودکان بیشتر از بزرگسالان سموم دفع آفات را از محیط خود جذب می کنند. ماندگاری طولانی سموم دفع آفات نیمه کلسیم مانند کلرپیریفوس بر روی فرش ، مبلمان ، اسباب بازیها و سایر سطوح جاذب در آپارتمانهای بسته باعث افزایش بیشتر مواجهه کودکان می شود.

داده های تجربی اخیر نشان می دهد که کلرپیریفوس ممکن است یک سمیت مغزی باشد و قرار گرفتن در معرض رحم ممکن است باعث ناهنجاری های بیوشیمیایی و عملکردی در سلولهای عصبی جنین و همچنین نقص در تعداد سلولهای عصبی شود. بنابراین همه علف کش ها و سموم دفع آفات باید یا دقت انتخاب و استفاده شوند تا کمترین سمی برای افراد، گیاهان، محیط زیست و حیوانات غیر هدف باشند. این مسئله در حال اجراست. آفت کش ها دستورالعمل هایی را برای استفاده مناسب از سموم دفع آفات در شهر ارائه می دهد. این مورد در مورد املاک مسکونی اعمال می شود و به اجاره دهنده ها ، صاحبان خانه ها و اعمال کننده های آفت کش های دارای پروانه خاص تأثیر می گذارد.

قوانین و مراقبت های ایمنی خاصی برای سمپاشی وجود دارد دنبال کردن تمام آنها اجباری است. در زیر چند مورد را بیان می کنیم:
– از محصولات کنترل آفات که حاوی مواد فعال مانند: مكوپروپ، دیکامبا، گلیفوزات، کارباریل و  دیازینون هستند نباید استفاده کرد. این تنها لیست جزئی از سموم دفع آفات است که در ممنوع است. باید سموم دفع آفات توسط یک آفت کش مجاز گواهی داده شود.
– برای کسب اطلاعات در مورد دفع مناسب آفت کش ها، همیشه برچسب را بخواند. سموم دفع آفات را در زیر زهکشی ، پایین فاضلاب یا با اجتیاط استفاده کرد.
– برای سمپاشی کل مناطق تهران در نظر گرفتن و توجه به شرایط جوی از نظر گرما یا باد و باران وبرف مهم است چرا که هوای بسیار گرم باعث تبخیر برخی از سموم میشود و همچنین باران باعث شستن سم می شود. باد نیز در رانش سم خطرناک است.

– اگر نیاز به استفاده و مخلوط کردن چند سم وجود دارد باید این کار را با دقت و در فضای با تهویه مناسب انجام داد.

– استفاده از سموم با دوز بالا ممکن است خطرات سلامتی افراد و محیط را به همراه داشته باشد و استفاده از دوز پایین ممکن است تاثیر لازم و مدنظر را روی آفات نداشته باشد لذا توجه به مقدار مناسب دوز بسیار مهم است.

-انواع متفاوتی از روش های کنترل آفات موجود است:
کنترل آفات آلی: یک روش ارگانیک یا طبیعی معمولاً توسط افرادی که می خواهند آسیب های ناشی از حیوانات و حشرات کوچک را محدود کنند و همچنین امنیت بچه ها ، حیوانات خانگی و گیاهان خود را تضمین کند ، ترجیح داده می شود. در این حالت ممکن است از طعمه ، تله یا اسپری استفاده کرد. می توان سم را در طعمه اضافه کرد. در غیر این صورت ، صابون حشره کش ، روغن ، اسپری و غیره

کنترل آفات شیمیایی: برخی از درمانهای آلی نتیجه موثری را به همراه نمی آورند ، به همین دلیل برخی از آنها برای کنترل آفات شیمیایی خودداری می کنند. می توان هزاران محصول شیمیایی را که برای استفاده در مسکونی و تجاری موجود است ، پیدا کرد. اینها می توانند به نوعی جامد ، مایع یا آئروسل باشند. اگرچه ،باید به خاطر داشت که برخی محصولات شیمیایی برای انسان و سایر موجودات زنده بسیار خطرناک هستند.

کنترل آفات بیولوژیکی: بیولوژیکی روش استفاده از ارگانیسم های زنده با هدف کنترل جمعیت سرکش است. آنچه محبوبیت آن را ایجاد می کند این واقعیت است که کنترل آفات بیولوژیکی (یا مؤثر زیستی) عاری از مواد شیمیایی و بسیار مفید است. این روش قادر است جمعیت حشرات ، کنه ها و غیره را کنترل کند.

کنترل آفات الکترونیکی: به لطف پیشرفت فناوری ، برداشتن آفات خانگی و از بین بردن دائمی آنها امکان پذیر است. از جمله روشهای کنترل آفات الکترونیکی الکترومغناطیسی و اولتراسونیک است.
الکترومغناطیسی – بر سیستم عصبی گونه های مختلفی از جمله موش ها تأثیر می گذارد. اگرچه ، فقط حشرات و جوندگان را دفع می کند.
اولتراسونیک – با تولید امواج صوتی با فرکانس بالا و کوتاه ، کار می کند.

شاید ، موثرترین روش برای از بین بردن آفات در خانه یا محل کار و در سطح شهر روش سمپاشی و سپردن انجام آن به افراد متخصص باشد. اگرچه هنگام انتخاب یک شرکت کنترل آفات ،باید اطمینان حاصل کرد که متخصصان با تجربه و عمیق در این زمینه بسیار آموزش دیده اند. در این حالت ، می تواند همان چیزی باشد که نیاز است!

 

 

اشتراک ‌گذاری

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *