سمپاشی درخت و باغچه

سمپاشی درخت و باغچه

مراقبت از درخت و باغچه پیچیده تر از چیزی است که بسیاری از صاحبان خانه متوجه آن می شوند. خوشبختانه اکثر مردم اخیرا به اهمیت سمپاشی درختان و باغچه ها از آفت پی برده اند. سموم دفع آفات از مواد شیمیایی هستند که از ابتدای تاریخ بشر برای از بین بردن یا کنترل موجودات ناخواسته (“آفات”) در کشاورزی ، دام و بهداشت عمومی استفاده می شود. اگرچه ممکن است اثربخشی روش ها و محصولات قدیمی تر بعضاً مورد تردید واقع شود ، اما به نظر می رسد اصول درمان بذر و آماده سازی برای کنترل آفات بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. هر اونس پیشگیری به ارزش یک پیمانه درمان در مراقبت از درخت و باغتچه است. محصولات مورد استفاده در سمپاشی به سه صورت مایعات ، گرانولها یا پودرها در دسترس هستند.
سموم مایع می توانند از قبل آمیخته یا کنسانتره باشند.
گرانول ها می توانند محلول در آب باشند.

پودرها می توانند پودرهای محلول در آب یا خیس شوند (در هنگام پاشیدن روی گیاهان در آب معلق هستند).

استفاده از تجهیزات سمپاشی مناسب، داشتن اطلاعات کامل در رابطه با انواع آفات ، سموم، نوع درخت و بیماری هایی که مستعد آن می باشد، ضروری است. با وجود انواع مختلفی از حشرات و کنه ها که می توانند به درختان و باغچه ها حمله کنند ، مهم است که یک سرویس سمپاشی درخت را انتخاب کرد که کاملاً همه آنها را پوشش دهد. شرکت سمپاشی صدرا با تیمی قوی، بدون هیچ گونه آسیبی به مناطق غیر هدف، بهترین نتیجه را به ارمغان می آورد. کارشناسان برای تعیین علت بیماری و ارائه فرمول صحیح اسپری، از درختی بازرسی می کنند. آنها همچنین می دانند که برای بهترین نتیجه چه زمانی اسپری کنند.

سمپاشی درخت و باغچه  شامل مزایای زیر است:
تسکین :در صورت انجام صحیح و در زمان مناسب ، سمپاشی درخت می تواند یک درخت آسیب دیده را تسکین دهد.
طول عمر : تقریباً مانند پیرایش و هرس منظم ، سم پاشی روزمره می تواند درختان را قوی ، سالم نگه داشته و به ایجاد یک سیستم ایمنی قوی کمک کند.
پیشگیری: حرفه ای ها برای کنترل ایمن و صحیح آلودگی ها از سمپاشی استفاده می کنند. فقط آموزش و تجربه به یک متخصص درخت اجازه می دهد تا تضمین کند که آفات تا زمان تعیین وقت پاشش بعدی درخت در برابر آفات محافظت می شوند.

در سمپاشی درخت و باغچه نکات بسیار زیادی وجود دارد که در انجا چند نمونه را بیان میکنیم:

– بسیاری از سموم دفع آفات / قارچ کش ها یا علف کش ها در محلول اسیدی بهترین عملکرد را دارند ، اما کیفیت آب زیرزمینی بسته به محل منبع آب و زمان فصول ، اغلب قلیایی یا خنثی است. اسیدی کردن محلول های اسپری یک مرحله است که معمولاً می تواند عملکرد اسپری را بهبود بخشد و اغلب توسط کشاورزان انجام می شود. چندین محلول بافر وجود دارد که می تواند برای تنظیم pH محلول اسپری استفاده شود. همیشه قبل از تنظیم pH باید برچسب را خواند، pH بهینه می تواند متفاوت باشد. این امر می تواند به ویژه در مورد سموم دفع آفات آلی / میکروبی اهمیت داشته باشد که در صورت عدم حفظ pH مناسب ، می تواند به طرز چشمگیری اثربخشی را کاهش دهد.

– اثرات زیست محیطی که سموم دارند. استفاده از آنها را با نگرانی ها همرا کرده است. بیش از 95٪ علف کش ها به غیر از گونه های مورد نظر خود ، گونه های غیر هدف از جمله ، هوا ، آب و خاک را آلوده می کنند. در واقع سموم دفع آفات یکی از دلایل آلودگی آب است. لذا سمپاشی باید توسط کارشناس انجام شود.

-هوا مهمترین عاملی است که هنگام کنترل رانش باید در نظر گرفت. مهم است که به هنگام پیش بینی زمان استفاده ، به پیش بینی وضعیت آب و هوای محلی توجه کرد. همچنین عاقلانه که که همیشه مقداری خاک اره را برای جلوگیری از رانش در بین تجهیزات داشت.

– مراقبت صحیح از درخت یک تعهد در طول سال است و در هر چهار فصل نیاز به توجه دارد. بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که بهار و پاییز فصل های اصلی مراقبت از درخت و باغچه است. اما ماه های تابستان در واقع مهمترین زمان برای از مراقبت از درخت است، چرا که بیماری هایی وجود دارد که در تابستانها به سراغ درختان و باغچه می روند. سمپاشی بیشتر بیماری های قارچ برگ معمولاً در تابستان انجام می شود. بیماریهای قارچی برگ درختان زینتی اغلب مشکلات ناامید کننده ای هستند. اواخر بهار و اوایل تابستان زمانی است که آفات برای شروع تغذیه درختان ظاهر می شوند. به عنوان مثال ، سوسکها آفات رایج در خوردن برگ هستند که می توانند از توانایی درخت برای زنده ماندن در شرایط گرم و خشک بکاهند. بازرسی از آفات و درمان در صورت لزوم ، بخش مهمی از برنامه جامع مراقبت از درخت و باغچه است. سمپاشی بهاره ی درختان و باغچه ، مراقبتی متفکرانه است. این زمان مناسب برای ارزیابی هر گونه آسیب در زمستان و تنظیم درختان برای یک تابستان موفق است.

– سموم دفع آفات میتواند روی سلامتی انسان تاثیر بگذارد، از اثرات کوتاه مدت مانند سردرد و حالت تهوع گرفته تا اثرات مزمن مانند سرطان ، آسیب باروری، عفونت های شدید و بیماری های خطرناک دیگر. بنابراین داشتن تجهیزات لازم از جمله: دستکش، ماسک، عینک، کلاه و لباس مناسب ضروری است.

– برای سمپاشی باغچه این نکته را باید مد نظر داشت که بعضی حشرات برای باغچه مفید هستند لذا نباید بنا را بر حذف کامل آنها گذاشت.

– اگر نیاز به مخلوط کردن چند سم خاص برای دفع آفت هدف هست باید این کار را با احتیاط و مراقبت کامل و در محیط باز انجام داد.

– سمپاشی باغچه عملی است که در بیرون از منزل انجام می شود. بنابراین باید پنجره ها و درها را بست ، و واحدهای تهویه مطبوع  را خاموش کرده و یا دریچه های آنها را بست تا هوا را به داخل خانه منتقل نکنند.

– از سمپاشی روی شکوفه های روی درخت و موجود در باغچه باید خودداری کرد.

اشتراک ‌گذاری

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *