سمپاشی درختان میوه

سمپاشی درختان میوه

سمپاشی درختان میوه :: سموم دفع آفات می توانند با جلوگیری از تلف شدن محصول بر اثر حشرات و سایر آفات ، پول کشاورزان را پس انداز کنند. در ایالات متحده، کشاورزان چهار برابر پولی را که برای سموم دفع آفات خرج می کنند ، می گیرند. یک مطالعه نشان داد عدم استفاده از سموم دفع آفات حدود 10٪ بازده محصول را کاهش می دهد.

بدون استفاده از سموم دفع آفات ، حداکثر 50٪ از محصولات کشاورزی ، عمدتا در کشورهای گرمسیری ، از بین می روند و آفات گرمسیری از طریق مسیرهای تجاری کالاهای موجود در بازار به مناطق معتدل منتقل می شوند. بنابراین سموم دفع آفات ابزاری مهم در بهداشت عمومی است. استفاده از سموم دفع آفات برای درختان به قدری متداول است که اصطلاح آفت کش ها اغلب به عنوان مترادف با محافظت از گیاه و محصول شناخته می شوند.

لیست حشراتی که می توانند برای درختان میوه مشکل ایجاد کنند، گسترده است. برخی از این حشرات به برگها روی درختان میوه حمله می کنند. اگرچه این آفات می توانند رشد درخت را کند کرده و درخت ناخوشایند به نظر برسند ، اما به طور مستقیم روی میوه تأثیر نمی گذارند. برخی دیگر از حشرات که تخم می گذارند در قسمتهای نزدیک به میوه رشد می کنند و یا خود را از میوه تغذیه می کنند.

پروانه کدلینگ یکی از بدترین آفات روی درختان سیب و گلابی است. تخم می گذارند و به سرعت درون سیب ها و گلابی های کوچک فرو می روند و با رشد میوه از فضای داخلی تغذیه می کنند. شته ها باعث ایجاد برگهای فرفری و بدشکلی یا کوچکی میوه ها می شوند ، بعضی از حشرات می توانند درختان را تضعیف کرده و باعث تغییر شکل میوه بشوند. کنه ها و مگس های میوه ای می توانند صدمات جدی به تمام درختان میوه وارد کنند. اینجاست که ضرورت سمپاشی برای درختان میوه احساس می شود.

از مزایای سمپاشی درختان میوه  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کنترل آفات و بردارهای بیماریهای درخت،  بهبود بازده محصول، بهبود کیفیت محصولات وکنترل گونه های تهاجمی است.

سمپاشی می توانند کشاورزان و باغداران را نجات دهند. با محافظت از محصولات زراعی از حشرات و سایر آفات. با این حال ، از آنجا که سمیت آنها همیشه به موجودات هدف محدود نمی شود ، استفاده از این ترکیبات ممکن است خطراتی برای سلامتی انسان ، برای بقای گونه های غیر هدف و محیط زیست ایجاد کند .

قرار گرفتن در معرض سموم دفع آفات ممکن است باعث ایجاد انواع عوارض جانبی سلامتی شود ، از سوزش ساده پوست و چشم گرفته تا اثرات شدیدتر مانند تأثیر بر سیستم عصبی ، تاثیر روی هورمونها و حتی ممکن است منجر به سرطان شود. سازمان بهداشت جهانی و برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد تخمین می زنند كه هر ساله 3 میلیون كارگر كشاورزی در جهان در حال توسعه مسمومیت شدید از سموم دفع آفات را تجربه می كنند كه حدود 18000 نفر از آنها می میرند. طبق یک مطالعه ، حدود 25 میلیون کارگر در کشورهای در حال توسعه ممکن است سالانه دچار مسمومیت با سموم دفع آفات شوند.

علاوه بر کشاورزی ، مشاغل مختلفی وجود دارد که ممکن است افراد را در معرض اثرات سلامتی ناشی از قرار گرفتن در معرض سموم دفع آفات نیز قرار دهد. لذا سمپاشی درختان باید توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود. شرکت سمپاشی صدرا با تیمی قوی سلامت شما و درختان و محصول و محیط را تضمین می کند.

پیشنهاد مطالعه :: سمپاشی پشه

نکات مربوط به زمان مناسب برای پاشش درختان میوه به طور معمول به انواع سمپاشی مورد استفاده بستگی دارد. در اینجا رایج ترین انواع برای سمپاشی درختان میوه و بهترین زمان برای سمپاشی درختان برای جلوگیری از بروز مشکلات آینده را بیان میکنیم:
–  سمپاشی آسانترین راه برای مراقبت از همه آفات و مشکلات احتمالی درختان میوه است. ابتدا لازم است که آفت و بیماری  که درخت را آزار می دهد ، شناسایی کرد. البته در صورت نبود آفت نیز عمل سمپاشی برای جلوگیری از ورود آفت برای درختان لازم است . اسپری های برای مراقبت از حشرات ، ماده ای دارند. این ماده قبل از شروع جوانه زدن برگها ،  باید در اوایل بهار استفاده شوند. اگر دما از زیر 40 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد) پایین بیایند ، می توانند باعث آسیب به درختان شوند.

– کنترل آفات و بیماری ها و همچنین اسپری (طبیعی یا مصنوعی) مواردی هستند که باید به صورت سالانه انجام شوند. پاک نگه داشتن یک باغ در حال رشد از بقایای گیاهان و علفهای هرز به کاهش خطر عفونتهای قارچی و محیطهای مناسب برای آفات کمک می کند.

– قبل از استفاده از سموم دستورالعمل های برچسب را برای روش های کاربردی و سایر اطلاعات لازم برای بیماری هایی که گیاهان و درختان خود را کنترل میکند ، دنبال کنید

-با احتیاط در اطراف بچه های کوچک و حیوانات خانگی استفاده شود. از آنجا که اسپری های کنترل آفات حاوی یک حشره کش هستند که به مزایای گل دوست داشتنی مانند زنبورها نیز آسیب می رسانند، حتماً بعد از سقوط هر گلبرگ گل، اعمال می شود.

-زمان اسپری اولیه حدود دو هفته پس از ریختن بیشتر گلبرگها از شکوفه های درخت بسیار مهم است و یک یا دو هفته بعد اسپری دوم انجام می شود

-هنگام تصمیم گیری در مورد زمان و چگونگی سمپاشی درختان میوه ، باید توجه کرد که بسیاری از حشره کش های خانگی  بر حشرات مفیدی مانند زنبورها تأثیر می گذارند و برای  سایر حشرات بی ضرر سمی هستند. اندوسولفان به ویژه سمی است و می تواند به پرندگان آسیب برساند. همچنین اگر رواناب از درختان به نهرها یا دریاچه ها برسد ، به ماهی صدمه می زند. روغنهای باغی به طور کلی ایمن تلقی می شوند و تأثیر کمی بر سایر حشرات دارند. برای به حداقل رساندن نیاز به سم پاشی ، باید تمام میوه ها را از درختان در هنگام برداشت، برداشت کرده و هر میوه آلوده به حشرات را در زمین نابود کرد. این به کاهش خطر بروز آفات در سال بعد کمک می کند.

– پاشیدن درختان میوه در فصول سرد سال ، می تواند به کنترل آفات موجود در ترک و شکاف کمک کند. چنین پاشش های خفته نسبت به انتظار تا زمانی که هوا گرم شود و آفات فعال شود ، موثرتر است.

اشتراک ‌گذاری

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *