سمپاشی در تهران

سمپاشی در تهران

سمپاشی در تهران :: زندگی در شهر بزرگی مثل تهران با وجود کافه ها، رستوران ها، مراکز تجاری، وسایل حمل و نقل عمومی، ساختمانهای آپارتمانی که با صدها نفر-حتی هزاران نفر- از ساکنان در هم پیچیده است مزایا و مشکلات خاص خود را دارد. یکی از بدترین مشکلات ، هجوم جانوران موذی و حشرات مزاحم مانند انواع موش ها، سوسک، ساس، شپش، کک، مارمولک، مورچه، موریانه و … به فضای شهر و خانه ها است. جمع شدن زباله ها، ته مانده های غذایی، جوی های آلوده و بسیاری عوامل دیگر باعث می شود تا این آفات در تهران سرعت تکثیر بالایی داشته باشند. بعضی از این جانوران موذی و حشرات مانند پشه ها فصلی هستند و بعضی دیگر مانند سوسک هاکه عاشق رطوبت هستند و از کوچکترین قطره های آب مینوشد، دائما در تمام فصول سال وجود دارند.

همانطور که میدانیم این جانوران موذی و حشرات می توانند به انسان آسیب برسانند و مشکلات و بیماری های بسیاری از جمله خارش، حساسیت، انتقال بیماری های عفونی و … را به وجود آورند. این آفات نه تنها به انسان آسیب میرساند بلکه می توانند به ساختار خانه آسیب رسانده و محوطه سازی را خراب کنند . لذا بسیار ضروری است که در صورت مشاهده آنها اقدامات لازم انجام شود. و در کوتاه ترین زمان آنها را از بین برد.

در گذشته از روش‌های سنتی دفع آفات استفاده شده است که هنوز هم در بعضی موارد کاربرد دارند؛ اما با افزایش جمعیت این آفات، روش‌های سنتی پاسخگو نیست و نیاز به سمپاشی با استفاده از سموم شیمیایی کنترل شده ضروری است. در واقع دنیای آفات به حدی متنوع و پیچیده است که دیگر با اقدامات ساده از بین نمی‌روند و باید اقدامی مؤثر انجام شود. استفاده از روش های شیمیایی به عبارتی سم پاشی روشی موثر، آسان و سریع برای از بین بردن این آفات است.

 پیشنهاد مطالعه :: سمپاشی اماکن

سموم دفع آفات به شکل های مختلفی مانند جامد، مایع و ذرات معلق در هوا ارائه می شوند، که هر کدام از این سه دسته انواع مختلفی از سموم را شامل می شوند و در حال حاضر هزاران نوع سم وجود دارد که برای محیطهای مختلف و آفات مختلف استفاده می شوند. این که از کدام نوع سم شیمیایی استفاده کرد به نوع آفت بستگی دارد. انتخاب درست ماده موثر برای آفت می تواند به خوبی عمل کند. لذا باید حتما ابتدا آفت را شناسایی کرد.  همچنین اطلاع در مورد اینکه آفت دقیقا از کجا می ایند، بسیار مهم می باشد. چرا که برای خلاص شدن کامل از شر این آفات باید منبع آن را پیدا کرده و نقاط ورودی را مسدود کرد. برای اطلاع دقیق از محل آفت حتی ممکن است که به یک متخصص برای تحقیق نیاز شود.

اگرچه سم پاشی روشی موثر برای از بین بردن آفات می باشد و به گونه ای طراحی شده است که بتوان از آن استفاده کرد ولی می تواند برای انسان هم ضرر داشته باشد، و در صورت رعایت نکردن تمام نکات و مراقبت های قبل و بعد از سم پاشی، می تواند روی سلامتی انسان و محیط تاثیر بگدارد. لذا باید با رعایت تمام نکات، مراقبت ها لازم را انجام داد . در واقع سمپاشی به حدی اهمیت دارد که اگر توسط افراد ناآگاه انجام شود ممکن است خطرات جبران ناپذیری را نه تنها برای افراد جامعه بلکه برای زمین، محصولات غذایی و منابع آبی به وجود آورد.

سمپاشی در تهران از موارد مهمی است که مطرح می باشد. لازم به ذکر است که بعضی از مکان ها برای سم پاشی بسیار حساس هستند مانند رستوران ها که باید با استاندارهای بسیار بالا و رعایت تمام نکات انجام شود.

در اینجا چند نکته مهم برای سم پاشی را ذکر میکنیم:

–  از سموم دفع آفات در جای مناسب استفاده  شود و همه ی مکانهای ورود یا پنهان شناخته شده آفت مورد نظر باید سم پاشی شود.

– انتخاب سم باید با توجه به خطر محیط زیست، خطر مواجهه با اپراتور بالقوه و میزان دوز صحیح و روش های کاربردی انجام شود. محصولات انتخاب شده باید کاملاً مطابق با مشخصات لیبل استفاده شوند.

– از دستکش یکبار مصرف، لباس مخصوص و ماسک استفاده شود.

– به هیچ وجه نباید از ظروف شیمیایی خالی استفاده مجدد شود. ظروف خالی قبل از دفع باید کاملاً شسته شده و غیرقابل استفاده باشند. ظروف خالی را می توان با روش دستی یا با سیستم انتقال بسته ای که آب شستشو را جمع می کند ، تمیز کرد. ظروف خالی قبل از دفع باید جمع آوری و به طور ایمن نگهداری شوند. برخی کشورها امکان دفن کنترل شده برای ظروف خالی و کاملاً تمیز را دارند ، در حالی که سوزاندن درجه حرارت بالا در موارد دیگر مجاز است.

-دست زدن و بارگیری محصولات شیمیایی فقط باید توسط کارمندان کاملاً آموزش دیده و محافظت شده انجام شود.

– بلافاصله پس از استفاده از اسپری ، اعلامیه های هشدار دهنده باید مطابق با توصیه های برچسب در اطراف منطقه تحت درمان ارسال شوند.

– در روزهای بعد از سم پاشی، قطعا در هر زمان و بعد با کاهش فرکانس، آفات مرده را پیدا خواهید کرد. لذا بایستی  نقاط را مرتباً بررسی کرده و آنها را تمیز نگه داشت؛ چرا که آفات مرده می توانند آفات دیگری را به خود جلب کند و مشکلات دیگری را به وجود آورند.

– خطرات و مزایای استفاده از سموم دفع آفات قبل از انتخاب محصول آفت کش باید مورد توجه قرار گیرد. با انجام ارزیابی خطر می توان اثرات مضر را به حداقل رساند.

– برچسب محصول سازنده، منبع اصلی اطلاعات کاربر نهایی است. این را باید توسط هر کسی که از محصول استفاده می کند خوانده و درک شود. کاربر همچنین باید اطمینان حاصل کند که اصطلاحات برچسب کاملاً درک شده است. این برچسب به ظرف محصول متصل شده و معمولاً در ظروف بیرونی یا بسته بندی بسته حمل یا کارتن حمل تولید می شود. در بیشتر کشورها ، رعایت توصیه های برچسب یک وظیفه قانونی است.

– تحت هیچ شرایطی نباید سموم دفع آفات در نزدیکی مواد غذایی نگهداری شود.

توصیه می شود که در مناطق با فصول گرمای شدید ، یکبار در ماه سم پاشی انجام شود.

 

اشتراک ‌گذاری

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *