سمپاشی سوسک کابینت

سمپاشی سوسک کابینت

سمپاشی سوسک کابینت :: سوسک کابینت یک سوسک کوچک است که در کمد و کابینت هایی که دانه گندم ، غلات و مواد غذایی مثل میوه های خشک و … در آن ذخیره می شود، رونق خواهد یافت. آلودگی سوسکها، بیداری فصلی نیست، درعوض آنها ممکن است در هر زمانی از هر سال مشاهده شوند. سوسک های کابینت برای اولین بار در سال 1946 در ایالات متحده یافت شد. با این حال، احتمالاً آنها مدتها قبل از آن زمان بوده اند.

آنها به احتمال زیاد در طول سال ها مورد شناسایی قرار نگرفتند. در طول دهه 50 و 60 ، تحقیقات زیادی انجام شد که تأثیر عمیقی بر نحوه کنترل حشرات در مراکز تجاری دارد. کابینت ها یا کارخانجات فرآوری غلات ، ناچار به نظارت بر نقاط داغ و شناسایی مکانی که سوسک در آنجا فعال ترین است ، می باشند. پس از شناسایی ، درمان باید منظم باشد. بدون نظارت ، سوسک های کابینت به زودی زیاد می شوند و در سراسر ساختار گسترده می شوند.

پیشنهاد مطالعه :: سمپاشی زمستانه 

وفور غذا و سرپناه به وضوح امکان تولید مثل و جابجایی سوسک های کابینت بزرگسال و جوان را افزایش می دهد. در یک خانه متوسط​​ آلودگی تقریباً به چند اتاق محدود می شود. رایج ترین مکان برای فعالیت سوسک کابینت در خانه ، آبدارخانه ، گاراژ و اتاق رختشویی خواهد بود. همچنین هر اتاقی که برای پناه دادن و یا تغذیه حیوانات خانگی استفاده می شود همیشه یک خطر است.

از آنجا که سوسک های بزرگسال دوست دارند تخمهایی بگذارند که لارو رشد کند ، آنها تمایل دارند که در جایی که از پیله های شفیره خود بیرون می آیند ، نزدیک بمانند. به همین دلیل مهم است که تلاشهای کنترلی متمرکز شده و مواد غذایی آلوده برداشته شود. آنچه در هنگام مقابله با یک آلودگی فعال باید انجام شود این استسوسک های کابینت نسبت به سایر حشرات به انواع بیشتری از غذاهای ذخیره شده حمله می کنند اما از طریق بهداشت مناسب ، بازرسی ها و یک برنامه سمپاشی موثر قابل کنترل هستند.

دانستن آگاهی و اطلاعات کامل از سوسکهای کابینت و رفتار و چرخه زندگی آنها و همچنین اطلاعات کامل درباره سموم مخصوص برای این هدف می تواند  از بین بردن کامل این جانوران که نه تنها چندش آور هستند بلکه سلامتی را به خطر می اندازد، تضمین کند. شرکت سمپاشی صدرا با تیمی متخصص این عملیات را تضمین می کند.

سمپاشی عمل مهمی است که باید در زمان لازم با رعایت تمام مراقبتها انجام شود تا هیچ گونه خسارتی برای کاربر و محیط نداشته باشد. در اینجا به بخشی از نکاتی که برای سمپاشی سوسک کابینت باید مد نظر داشت اشاره می کنیم:

-اگر فعالیتی از سوسک ها در خانه مشاهده شد ، چه در آبدارخانه ، گاراژ و چه در مناطق دیگر ، لازم است برخی از درمان های موضعی را شروع کرد و همچنین برخی از تله ها را برای کاهش فوری بزرگسالان در حال تولید مثل تنظیم کرد. اطمینان حاصل کرد که از سموم دفع سوسک در جای مناسب استفاده می شود و همه ی مکانهای پنهان شناخته شده سوسک باید سم پاشی شوند. ابتدا باید سعی کرد هر ماده غذایی را که لارو یا سوسک بزرگسال مایل به آن است ، دور کرد.

– هنگامی که کابینت ها خالی بودند ، باید تمام شکاف هایی را که بزرگسالان دوست دارند تخم مرغ بگذارند ، درمان کرد. پس از درمان ، اجازه داد سطوح خشک شود ، که معمولاً کمتر از یک ساعت طول می کشد.

– حیوانات خانگی و کودکان را از مناطقی که سمپاشی استفاده شده است دور نگه داشت.

-از آنجا که سوسکهای کابینت می توانند بسیار سرسخت و فراگیر باشند بهتر است سمپاشی آنها توسط متخصص انجام شوئد.

-اگر قرار است که سمپاشی در داخل منزل یا انبارهای غلات انجام شود باید فقط از مواد شیمیایی مصوب برای استفاده در منازل و انبارها استفاده کرد. بسیاری از مواد شیمیایی که برای استفاده در بیرون از منزل در نظر گرفته شده اند ، برای استفاده در داخل خانه خطرناک هستند.

– تصور نکرد که دو برابر بهتر است. استفاده بیش از حد از سموم دفع آفات می تواند سلامت خانواده را به خطر اندازد. لذا باید مقدار و دوز مناسب استفاده شود.

–  سموم دفع آفات را در ظروف اصلی خود ذخیره کرد.اگر سم لازم است با آب مخلوط شود ، فقط به همان اندازه که نیاز هست، مخلوط کرد.
– بعد از استفاده از سمپاشی، نتیجه را ارزیابی کرد. اگر سمپاشی، سوسک را کنترل نکرده است ، از یک ماده شیمیایی متفاوت، یک روش غیر شیمیایی یا ترکیبی از روش های غیر شیمیایی و شیمیایی استفاده کرد.  و اگر نتیجه مورد نظر حاصل شده است ، به احتمال زیاد در هر زمان و بعد با کاهش فرکانس ، سوسک های مرده را پیدا خواهید کرد. حتما نقاط را مرتباً بررسی کرده و آنها را تمیز نگه داشت. چرا که سوسک مرده می تواند آفات دیگری را به خود جلب کند و مشکلات دیگری را به وجود آورد.

– وسایل پخت و پز، مواد غذایی ، و سایر وسایل را از منطقه خارج کرد تا تحت درمان قرار گیرد. قبل از تهیه غذا، نیمکت های آشپزخانه و وسایل  را کاملا تمیز کرد.

– آفت کش ها با گذشت زمان تخریب و بی اثر می شوند. لذا باید تا ریشه کن کردن سوسکها در زمان مناسب و مقدار مناسب را مورد استفاده قرار داد.

– به تاریخ انقضای نوشته شده روی سم توجه کرد، چرا که در صورت منقضی شدن پ در طی یک دوره زمانی تغییراتی متحمل می شوند و ممکن است باعث ناپایدار ، سمی تر یا بی اثر شدن آنها شوند.

– جارو کشیدن فوری و تمیز کردن بلافاصله ی منطقه سمپاشی شده لازم نیست. و یا حداقل تمیز کردن عمیق  نباید انجام شود.

– بیشتر مسمومیت های مربوط به سموم دفع افات از طریق  بلعیدن آنها رخ می دهد ، این در حالی است که این مواد می توانند از طریق پوست یا با تنفس ذرات موجود در هوا نیز جذب شوند. اما معمولا  خطر این سموم پس از خشک شدن بسیارکاهش می یابد. بنابراین لازم است تا زمان خشک شدن بیشتر مراقب بود.

اشتراک ‌گذاری

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *