سمپاشی در تجریش

سمپاشی در تجریش

سمپاشی در تجریش ::آفات می توانند اثرات مضر بر سلامت خانواده و محیط زندگی داشته باشند. سلامت و رفاه شهروندان و فضاهای سبز از آفات را باید جدی گرفت. آفات خانگی معمولی مانند کک ، سوسک و پشه می توانند بیماری های مهلک از جمله مالاریا ، طاعون و … را به انسان منتقل کنند! موریانه ها آفاتی هستند که زیر ساخت ها را مورد حمله قرار می دهند. سوسک ها آفاتی هستند که می توانند باعث آسم درکودکان شوند و همچنین میلیون ها سلول پاتوژن و باکتری را نیز همراه خود دارند. بنابراین، این گونه های خطرناک را از خانه و محیط باید از بین برد. البته باید ذکر کرد که آفات بسیار متنوع هستند و باید روشی مناسب و موثر را برای از بین بردن آنها به کار گرفت.

تجریش یکی از محله‌های قدیمی بسیار بزرگ و وسیع در شمال تهران است که حضور امامزاده صالح این محله را به یکی از محلات پر رفت و آمد تبدیل کرده است. علاوه بر این  وجود تعداد زیادی مراکز خرید از جمله مجتمع تجاری ارگ، بازار تجریش و…  نزدیکی به کاخ سعد آباد ، موزه موسیقی و دسترسی به انواع و اقسام وسایل حمل و نقل سبب شلوغی محله تجریش شده است. لذا سم پاشی و دفع آفات در اینجا هم امر مهمی است.

سمپاشی در تجریش

از بین بردن آفات به معنای پیدا کردن منبع مشکل است. کافی نیست فقط از شر آفتی که می بینید خلاص شوید. باید منبع آلودگی را پیدا کرده و آن را از بین برد. در استفاده از سموم باید بسیار مراقب بود چرا که سموم دفع آفات از3 طریق می توانند وارد بدن شوند:

الف) بلعیدن / بلعیدن از طریق دهان ، تصادفی یا عمدی.

ب) پوستی در هنگام کار ، ریختن از طریق پوست.

ج) استنشاق ذرات کوچک یا گرد و غبار هنگام کار .

از سه روش فوق ، قرار گرفتن در معرض پوستی شایع ترین خطر است

پیشنهاد مطالعه :: سمپاشی در پونک

بکارگیری روش اشتباه برای از بین بردن آفت می تواند منجر به خسارات جدی شود. کارشناسان کنترل آفات کاملاً آموزش دیده اند و در کشتن آفات و دست زدن به مواد شیمیایی سمی که برای از بین بردن آفات استفاده می شود، تخصص دارند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که این متخصصان غالباً از مواد شیمیایی سمی برای اطمینان از نابودی این آفات و از بین بردن بازده احتمالی آنها استفاده می کنند. پس از انتخاب آفت کش ها ، تعدادی سوال وجود دارد که باید در رابطه با سموم دفع آفات ، تجهیزات و روش کاربرد پاسخ داده شود. این موارد به شرح زیر است:

یک ظرف سموم دفع آفات چقدر کار خواهد کرد؟ آیا بیشتر مورد نیاز خواهد بود و اگر چنین است ، چقدر؟ آیا نیاز است که با هر چیزی مخلوط شود؟ اگر چنین است ، چه چیزی و چقدر؟ چگونه ظروف و سموم دفع آفات را باید دفع کرد؟ چه تجهیزات کاربردی مورد نیاز است؟ چه لباس و تجهیزات حفاظتی لازم است؟ چگونه باید لباس و تجهیزات حفاظتی و تجهیزات استفاده تمیز شود؟ چه هشدارهایی داده می شود؟ در هنگام استفاده از سموم دفع آفات چه اقدامات ایمنی لازم است؟ چگونه باید از سموم دفع آفات استفاده شود؟

برچسب محصول معمولاً اولین مرجع راهنمایی در مورد محصولات سموم دفع آفات است.

برای اطمینان از حداکثر ایمنی هنگام استفاده از سموم دفع آفات، اصول را باید اعمال کرد که در اینجا به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم:

– آفت کش ها با گذشت زمان تخریب و بی اثر می شوند. لذا باید مقدار مناسب را مورد استفاده قرار داد.

– قسمت هایی از بدن که در معرض آفت کش ها قرار دارند را با آب و صابون شست و کار را با لباس های تمیز شروع و با لباس های تمیز به پایان رساند. اگر لباس در محلول اسپری اشباع شده یا به کنسانتره سموم دفع آفات آلوده شد ، فوراً آنرا دور کرد.

-برای جلوگیری از آسیب رساندن به موجودات غیر هدف ، حشره کش های انتخابی را با طیف محدودی از آفات هدف در نظر گرفت. سموم دفع آفات را از گیاهان و حیوانات وحشی که نمی خواهید درمان شوند را باید دور نگه داشت. برخی از سموم دفع آفات برای گرده افشانها سمی هستند ، بنابراین برچسب را باید با دقت خواند تا مشخص شود زمان برنامه کاربردی یا محدودیت های دیگری وجود دارد.

– باید از شرایط فعلی و احتمالی آب و هوایی آتی آگاه شد تا بهترین تصمیمات برنامه را برای جلوگیری از رانش سموم اتخاذ کرد.  هم به سرعت باد و هم به جهت باد توجه کرد. سرعت باد باید در حداقل 3 و بیشتر از 8 مایل در ساعت نباشد. سرعت باد بالاتر از 8 مایل در ساعت باعث افزایش چشمگیر خطر پاشش سم به مناطق سرریز در مجاورت هدف شود. همچنین دما هم در رانش بخار و هم روی افت قطرات تأثیر می گذارد. بسیاری از سموم دفع آفات در دمای بالا تبخیر می شوند.

– هنگام درمان درختان لانه های پرنده را پاشش نکرد.

– در هنگام حمل و نقل یا دست زدن به سموم دفع آفات مراقبت های لازم را به عمل آورد.

– استفاده بیشتر از سموم دفع آفات از آنچه برچسب توصیه می کند ، نتیجه بهتری نخواهد داشت. استفاده بیشتر از سموم دفع آفات نسبت به دستورالعمل برچسب غیرقانونی است!

– مؤثرترین استراتژی برای کنترل آفات ، ترکیب روشها در رویکرد موسوم به مدیریت تلفیقی آفات است. در این رویکرد ، اطلاعات مربوط به آفات و روش های کنترل آفات در دسترس برای مدیریت آسیب های آفت با اقتصادی ترین وسیله و در عین حال به حداقل رساندن خطرات برای افراد، حیوانات خانگی و محیط زیست استفاده می شود.

-پس از هرگونه تاریخ انقضا روی بسته بندی ، از سموم دفع آفات استفاده نشود. مواد شیمیایی در طی یک دوره زمانی تغییراتی متحمل می شوند و سموم دفع آفات ممکن است ناپایدار ، سمی تر یا بی اثر شوند.

– تجهیزات کاربردی را کالیبره و نگهداری کرد تا میزان سموم دفع آفات دقیق ، یکنواخت و قانونی باشد.

ایمنی هنگام استفاده از این مواد شیمیایی سمی بسیار مهم است. لذا باید موارد ذکر شده در بالا و  موارد بسیار دیگری که وجود دارد را کاملا رعایت کرد.

سمپاشی صدرا با شعبه فعال سمپاشی در تجریش  با استفاده از بهترین انواع سم آرامش را برایتان به ارمغان می آورد .

اشتراک ‌گذاری

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *